صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ آلبوم «عشق ناباور» در راه بازار موسیقی کنسرت‌های پاپ اردیبهشت ۱۴۰۳ + زمان و مکان تأکید هیأت رسانه‌ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه‌ای مشترک» + آلبوم تصاویر برنارد هیل بازیگر «ارباب حلقه ها» و «تایتانیک» درگذشت + بیوگرافی افشای« رازهای دوبلین» در نمایشگاه کتاب تهران وکیل امیرحسین مقصودلو: «تتلو» برای اثبات توبه‌اش شعری در وصف امام علی (ع) می‌خواند + عکس صحبت‌های «پیمان جبلی» درباره ساخت فصل جدید زیرخاکی، نون خ و پایتخت محمدعلی علومی، نویسنده و پژوهشگر درگذشت + بیوگرافی سفیر ایران در عراق: رسانه ها برای گسترش روابط ایران و عراق به میدان بیایند بازدید هیئت رسانه‌ای ایران از از شبکه‌های خبری و رسانه‌های عراقی + تصاویر اولین تیزر فیلم موردانتظار «مگالوپولیس» (Megalopolis) فرانسیس فورد کاپولا انتشار تریلر جدید سریال Star Wars: The Acolyte + عکس و فیلم حکایت موش‌های هم‌افزا و گربه سوءاستفاده‌چی یادی از زنده‌یاد احمد گلچین معانی، شاعر، ادیب و پژوهشگر| گلچین گلزار ادب
سرخط خبرها

مرتضی پورصمدی، فیلمبردار «هیس! دختر‌ها فریاد نمی‌زنند» درگذشت

  • کد خبر: ۱۸۲۲۱۹
  • ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
مرتضی پورصمدی، فیلمبردار «هیس! دختر‌ها فریاد نمی‌زنند» درگذشت
مرتضی پورصمدی، مستندساز و فیلمبردار سینما و تلویزیون دار فانی را وداع گفت.

به گزارش شهرآرانیوز، مرتضی پورصمدی مستندساز و فیلمبردار سینما و تلویزیون دار فانی را وداع گفت. این سینماگر متولد ۱۳۳۱ در همدان و فارغ‌التحصیل رشته فیلم‌برداری از مدرسه عالی تلویزیون و سینما بود. او در زمینه ساخت مستند، فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی تجربه مدیریت فیلمبرداری داشت و چندین نمایشگاه عکس را نیز برگزار کرده بود.

گیلانه، دایره زنگی، هیس! دختر‌ها فریاد نمی‌زنند، هویت، یک گزارش واقعی و... از جمله فیلم‌هایی هستند که فیلمبرداری آن‌ها توسط پورصمدی انجام شده است. همچنین سریال‌های مزد ترس، مدار صفر درجه و حیرانی نیز از سریال‌های تلویزیونی هستند که تصویربرداری آن‌ها برعهده این فیلم‌بردار بود.

پورصمدی در دوران کاری خود موفق به کسب جوایز گوناگونی شده بود که از جمله آن‌ها می‌توان به سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری از بیست و هفتمین جشنواره فجر، جایزه بهترین فیلمبرداری از جشنواره‌های رشد، کودک، سینماحقیقت و... اشاره کرد.

زمان خاکسپاری این سینماگر فقید، متعاقبا اعلام می‌شود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->